zaterdag 3 september 2022

Nog twee zwaluwen

 Twee volwassen boerenzwaluwen brachten nog de afgelopen nacht door in boerderij Stokkink, Hun pas eergisteren uitgevlogen jongen vertoefden al elders, wellicht op een plek waar ook soortgenoten zich verzamelen voor de grote trektocht naar Afrika (waar, zou ik graag weten). Ik neem aan en hoop dat hun drie jongen in elk geval nog leven, al vormde een valk de laatste weken een grote bedreiging rond onze boerderij. Het kostte me enige moeite het nog aanwezige paar op de foto te krijgen. Van flitsen houd ik niet, maar gisteravond en vanmorgen kon ik ze niet anders dan bij dit kunstlicht in het vizier krijgen. Toen  het een beetje licht werd rond zeven uur in de oude koestal, waar ze op een draadje boven de 'gruppe' zaten, begonnen zich al te rekken en te strekken. Even later waren ze al gevlogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten