vrijdag 9 juli 2021

De mus en de zwaluw

Andere kleine vogels hebben kennelijk weinig te duchten van boerenzwaluwen en hun jongen. Als net uitgevlogen jongen bijvoorbeeld op kale takken (voor het goede uitzicht) van een wilg bij boerderij Stokkink tikken, duikt er ook nog wel eens een andere vogelsoort op. Van enige afstand zie ik niet altijd direct welke. Zo ook gisteren. Via de zoomlens van mijn camera stelde ik vast dat het een ringmus was. Bij mij bracht dit een bijbeltekst uit Psalm 84 in herinnering waarvan ook een lied bestaat. Wordt dit in een kerk gezongen, dan kijk ik direct of ook het tweede couplet vermeld staat. Daarin komen beide vogels voor. De zwaluw mag vele malen populairder zijn, ik zie in de mooie regels voldoende redenen om geen enkele afkeer van een mus te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten