vrijdag 5 augustus 2011

Verrassing: 9 jongen

Waar zouden de jongen vanmorgen zitten? Gisteravond zaten deze week uitgevlogen jongen op een draadje bij de nienduur. Rond kwart over acht vanmorgen hoorde en zag ik even niets van hen, totdat ze druk roepend om voedsel hun ouders begroeten. Vier gisteren uitgevlogen boerenzwaluwen (kleinere foto onder) ontdekte ik op een schuin stuk karton in boerderij Stokkink.
Terwijl ik iets verder rondkeek, werd mijn blik gevangen door vijf vogels bovenop het naar binnen geklapte bovenstuk van de grote achterdeur (nienduur). Vijf? Zou de aanvankelijk iets apart zittende vogel van een ander nest zijn? Ik had in het goed verstopte nest aan de achterzijde van de balk waar eergisteren de vogels uitvlogen toch altijd maar vier jongen gezien?! Een verrassing: het blijken er uiteindelijk vijf te zijn geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten