zaterdag 12 november 2022

Wereldwijde expositie

Mijn wereldwijde foto-expositie van boerenzwaluwen op Stokkink in 2022 is de derde expositie in deze vorm, via internet. In 2011 koos ik voor zo’n digitale tentoonstelling ter gelegenheid van het jaar van de boerenzwaluw. Vanwege het thema ‘zwaluw’ vorig jaar bij het Poëziefestival Gelselaar besloot ik dit na tien jaar te herhalen. Het vertaalproject De Hirundine (van de zwaluw) van het Poëziefestival Gelselaar, dat uitmondt in een uniek boek, maakt het aantrekkelijk dit nog een keer te doen. Het was echter wel een grote klus. Ik heb de afgelopen jaren via vele foto’s deze geliefde zomergasten nog veel beter bestudeerd en nieuwe waarnemingen gedaan. Uit duizenden foto’s selecteerde ik de afgelopen weken meer dan 240 opnames en monteerde die in een filmpje van tien minuten, zonder geluid. Ter toelichting zijn naast de thematische hoofdstuktitels slechts een paar worden toegevoegd. Deze expositie is er bovenal voor het kijkgenot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten