donderdag 13 mei 2021

Blog bestaat 10 jaar

Dit blog van zwaluwenboerderij Stokkink viert deze maand een jubileum. Het bestaat tien jaar. “Zondag 8 mei is de eerste boerenzwaluw van 2011 geboren op boerderij Stokkink.” Met deze zin opende het eerste bericht. 2011 was het jaar van de boerenzwaluw. Ter gelegenheid hiervan begon ik met dit informatiepunt op internet. Prompt schonk dagblad Trouw zeer ruim aandacht aan mijn duurzame nevenactiviteiten. Geen moment dacht ik er als bewoner van deze boerderij aan dat ik zo lang door zou kunnen gaan met via het wereldwijde net aandacht vestigen op deze bedreigde vogel. Met mijn vele activiteiten op Facebook was ik ook nog zelf de grootste concurrent. Het blog – met als sterke punt een naam die verder nergens voorkomt – biedt ondertussen een prachtig overzicht van een bepaalde periode. Vogelliefhebbers en -onderzoekers kunnen er van alles in terugvinden. “Stokkink is een oude boerderij in het Achterhoekse dorp Gelselaar”, lichtte ik bij het begin toe. “Vee wordt er niet meer gehouden, maar alle bewoners koesteren nog altijd de boerenzwaluw. Dit blog informeert erover, met films, foto's, berichten en gedichten.” Hier staat de ‘nienduur’ nog wagenwijd open voor deze vogel. In de hoop dat het voorbeeld navolging blijft vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten