donderdag 28 juni 2012

Spoorloos verdwenen

De gisteren uitgevlogen jongen van het vijfde nest boerenzwaluwen in boerderij Stokkink zijn spoorloos verdwenen. Ik bewaar alleen nog twee foto's. Hieronder van een drietal dat het oorspronkelijke nest (links) had verlaten en een foto (onder) van het tweetal dat gisterochtend nog even in het oude nest zat. En vermoedelijk zat een van de jongen even tussen het viertal van het derde nest, dat overdag vaak op de top van een hangstoel in de oude koestal zit (foto boven).
Meestal verraden de ouders die hun jongen willen voeren wel waar hun kroost verblijft, maar ik zie ook het ouderpaar slechts af en toe even terug op de deel van de boerderij. Ook buiten op het dak of in de bomen rond het huis zie ik geen jongen, die me doen denken aan het vijfde nest. Er verdwijnt wel eens een jong, maar ik herinner me niet dat ooit een compleet nest jongen uit het zicht raakte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten