zaterdag 3 augustus 2024

Geluk bij beste foto's

Hoe maak je de beste foto's, van in dit geval boerenzwaluwen? Geduld is belangrijk. Soms moet je er lang voor wachten. Soms overkomt het je. Vanmorgen zag ik een paar jonge vogels op een draadje in het achterhuis. Niet alleen fraai gekleurde oudere vogels vind ik prachtig, maar ik geniet ook enorm van jonge vogels die al fraai in de veren zitten. Toen ik hier opnames van maakte, voltrok zich ineens een heftig tafereel met een groep zwaluwen die krijsend over de delle vloog en later heftig kwetterend tegenover elkaar zaten. Wat er aan de hans was, is me nog niet duidelijk. Wel zag ik iets later een paar mannetjes (te herkennen aan de lange staartpennen) met twee jonge vogels, die  zich aan iets vastklampten bij de hiele (zijzolder). Ze haalden hier allerlei capriolen uit. Het actiefste mannetje zat tenslotte alsof er niks was gebeurd devoot op een draadje. De mooiste foto uit deze serie laat ik voorlopig nog niet in het openbaar zien. De op een na mooiste nu al wel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten