vrijdag 12 augustus 2022

Gefopt met 'zesling'

Jonge boerenzwaluwen hebben me vanmorgen even gefopt met een 'zesling'. Alleen door meer foto's goed te bestuderen werd me duidelijk dat één van het zestal hier tijdelijk verbleef. Waarschijnlijk één van de vier jongen, die woensdag uitvlogen. Vorig jaar zag ik zo bij het gelijktijdig uitvliegen van jongen uit twee nesten dicht bij elkaar in de buurt zeven hongerige jongen in een nest, maar toen wist ik direct hoe de vork in de steel zat. Deze keer niet. Ook omdat nu beide nesten ver uit elkaar liggen en ik de andere jongen van het woensdag uitgevlogen nest niet meer zag vanmorgen. Ik had echter tot nu in het bomvolle nest met zes open bekjes slechts een vijfling waargenomen en dit is voor een tweede broedsel al een groot aantal. Toen ik later terugkeerde op de delle waren er ook nog maar vijf broertjes/zusjes over. Bij de zesde in het nest had ik ondertussen op foto's ook een klein kleurverschil en later ook andere zithouding waargenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten